Saturday, November 14, 2009

Finale

Så er der vist bare tilbage at sige tak for en god tur til alle og specielt DTU Business holdet (Maria, Mads og Søren)

Outcome-driven Innovation

Dette emne er i mine øjne højdepunktet for den faglige del. Ideen er, at det er opgaven, der skal udføres hos en bruger, der er i fokus for udviklingsprocessen - ikke produktet. I definitionen adskilles de fordele en bruger opnår ved brugen af en ydelse og den konkrete handling som ønskes udført, hvor det sidste er analyseobjektet for en innovationsproces. Dette værktøj giver mulighed for et mere konkret udgangspunkt for at skabe ideer, der leder til opfyldelse af behov og dermed succesfuld innovation. Simpelthen god inspiration :-)

Out of class activity

Cannes sætter virkelig en fantastisk ramme for fordøjelse af den faglige del af studieturen. Alt fra en frisk løbetur om morgenen til en sen eftermiddags reflektion over en god flaske Chateau Batailley efterflugt af champagne og aå lige "det løse gør" turen fuldkommen og giver input til ny inspiration til dagligdagen, der hjemme på jobbet :-)

Friday, November 13, 2009

Verden set igennem Mortens øjne.


Vågnede til vækkeuret kl 6.30 … av - alt for tidligt. Hovedet var tungt oven på et enkelt glas absint … for meget. Fik lige afrapporteret til hjemmebasen: "Jeg Lever!" inden søvnens nådige favntag sendte mig tilbage i helingsprocessen. Note to self: "Absinthe er ikke højest på listen over fremtidige fluidums der skal indtages i forbindelse med studieture."


Vågnede igen da Maria, nervøst, ringede og spurgte hvor jeg var. Super service, men lettere malplaceret spørgsmål … eftersom det var hotelværelses telefonen der blev ringet til - hvis nogen kender en måde at få viderestilling på hotel telefonen på så … nah … det behøver jeg ikke vide noget om.


Første del af dagen - overstået - med delvis success … kunne ikke rigtig holde effekterne af den der absint væk - og måtte derfor konsultere søvnens nådiege favntag endnu et par gange - på trods af at emnet faktisk var rigtig interessant … Marketing af HiTech - og hvor er IT industrien på vej hen?


Marketing af HiTech. Personligt er det super relevant: "Hvordan knækker jeg den der business case for det fremtidige medie billede"??

Jeg er endnu engang taknemmelig over at de folk vi undervises af har den vide og lyst til at dele af den, så da jeg i frokostpausen spurgte om "Le Professeur" havde kendskab til undersøgelser af de fremtidige avis teknologier så var svaret "Mais Oui!" og en mail adresse hvorpå jeg kunne kontakte ham. Så innovations rapporten burde kunne få et par nye vinkler - slet ikke dårligt.


Eftermiddagen … et interessant virksomhedsbesøg hos nogen … vi ikke må fortælle om … De havde dog en implementation af et "vidensdelingsforum" som i den grad så ud til at fungere … Jeg mener at huske at de havde 3 - 4 patent kandidater i deres "ide-pipeline" til enhver tid! ... Respekt! Ikke patenterne - men deres brug af vidensdeling og ide generering … Selv om det måske bliver en kamp op ad bakke … så bør vi implementere de processer der hjemme så hurtigt som muligt.


Nu … venter på at klokken bliver 19.30. Derefter en middag med resten af holdet … og … Nope Ingen Absinthe til denne sørgelige nørd.

det virker!

Det er hårdt at være på "rustur":-)

Thursday, November 12, 2009



Den hårdt arbejdende programme coordinator, holder styr på flokken :-)

Sessions at CERAM



Prof. Stéfano Borzillo

Flot velkomst til Coté D'Azur


Sydfrankrig viser sig fra sin bedste side (billede fra Antibes). Det er skønt at have fået lejligheden til at følge med MBA hold12 på studieturen til CREAM Business School i Nice og genopleve den intensitet, der er forbundet med MBA-studiet. Besøget på Picasso museet virker som en god indgang til nogle lærerige dage.
Alan - hold 9 som har et flashback til en skøn MBA-tid :-)